Velkommen til Tømmerås barnehage

Tømmerås barnehage startet opp i 2004 og er en privat, foreldredrevet barnehage som er organisert som samvirkeforetak. Hvert år på Årsmøte velges et styret blant foreldrerepresentanter, som følger driften av barnehagen gjennom året. Barnehagen organiseres og driftes med utgangspunkt i to sett vedtekter.

Barnehagen ligger flott til med Briskesletta og skogen rett utenfor gjerdene våre. Vi har og kort vei til vårt sentrum og andre gode arenaer i vårt nærmiljø. Barnehagen er utformet for samarbeid på tvers av våre avdelinger med kjøkkenet som samlingspunkt midt i huset. På uteområdet vårt har vi to-delt uteområdet vårt i forhold til aldersgrupper, men lukker enkelt opp for å være sammen på tvers.

Dette barnehageåret har vi totalt 55 plasser, fordelt på våre tre avdelinger; Gul, Rød og Blå. Sammen med barna vil det i år være totalt 13 ansatte fordelt på våre avdelinger. Dette er ansatte med engasjement og hjerte for barnehagehverdagen, med ulik kompetanse og erfaring som de beriker hverdagen med.